Petak 24 Stu 2017
Vi ste na: O nama Fitness
Učinci aerobnog treninga PDF Ispis E-mail
Autor natasa   
Četvrtak, 11 Ožujak 2010 14:25

Pozitivni učinci spinninga i aerobnog treninga općenito

aerobnitrening01dv8Trening pri kojem se koriste velike mišićne grupe za izvođenje  pokreta kojima 
se do  određenog nivoa podiže frekvencija srca i disanja u određenom vremenskom
periodu je aerobni trening. Pri iskorištavanju sastojaka hrane, u ciklusu proizvodnje energije za mišićni rad koristi se kisik. Tada kažemo da energija potječe iz aerobnih izvora.

Opterečenje je toliko malo da naprezanje mišića traje dugo (u desecima minuta) tako
da se aktivira mehanizam korištenja tjelesnih masti za proizvodnju energije.

Največi utrošak masti odvija se pri takvom intenzitetu naprezanja kod koga je nivo
pulsa oko 65% od maksimalnog . U spinningu je to endurance trening.

Bez obzira radi li se o hodanju, trčanju, stepanju, spinningu, plivanju ili nečem
sličnom, masno tkivo izgara s cijelog tijela, jer kod aerobnog treninga, baš kao i kod
anaerobnog, niti jedna vježba ne služi za skidanje potkožnog masnog tkiva s nekog
određenog mišića, jer masno tkivo između kože i nekog mišića nije ni na koji način
povezano baš s tim mišićem.aerobnitrening206fl2

Nakon aerobnog treninga metabolizam ostane još neko vrijeme povećan, tako da
tjelesna mast pojačano izgara još nekoliko sati.

Uz aerobni trening u teretani, na biciklu ili steperu (kod kog je nivo pulsa oko 65% od
maksimalnog i kod kojeg direktno dolazi do efikasnog izgaranja tjelesne masti), poželjno je odmah nakon ustajanja i neposredno prije spavanja odraditi barem po 30 minuta
aerobnog treninga niskog intenziteta: hodanja velikom brzinom (oko 6 km/h) radi
povečanja metabolizma.


Kod aerobnog treninga niskog intenziteta utrošak kalorija po satu treninga je manji
(nego na biciklu ili steperu), ali je postotak kalorija dobiven od izgaranja tjelesne
masti veći.

Kod obavljanja bilo kakvog rada troši se i mišić koji radi (samo taj mišić) i potkožno
masno tkivo (ali ne samo s onog mišića koji radi): što je rad teži (intenzivniji) više se
troši mišić, a što je lakši - potkožno masno tkivo.

Nikakav oblik treninga ne treba izvoditi u odječi koja pospješuje znojenje, jer gubitak
vode (a s njom i elektrolita) iz tijela predstavlja samo privremeno smanjenje tjelesne
mase, ali ne na račun smanjenja potkožnog masnog tkiva.

Kad je tijelo u hladnijoj okolini ono troši više energije za održavanje stalne tjelesne
temperature, kad ga utoplimo izvana: ono troši manje, što sigurno nije cilj.

Savjet za sportaše! Ako sportaš unaprijedi svoj aerobni kapacitet, također se
unaprjeđuje i anaerobni kapacitet zato što će biti u stanju funkcionirati duže prije nego
dosegne nedostatak kisika i brže će se oporaviti nakon što nadoknadi taj ostatak.

 

Ažurirano Četvrtak, 11 Ožujak 2010 14:41
 
Facebook Image
Baner
walking
Posjete Sadržajima : 395646
Trenutno aktivnih Gostiju: 51